Consultant

Stef staat op met merken en gaat er mee slapen. Hij geeft er lezingen en workshops over. Hij schrijft er boeken over en gaat deze promoten waar het maar kan. Hij is evangelist voor alles wat met perceptie en imago te maken heeft. Hij babbelt graag met klanten over hun merkdoelstellingen. Hij bestudeert modellen en verbetert ze. Hij faciliteert de overgang van “weinig met marketing bezig” naar “bewust omgaan met een doelgroep”. Hij staat in de gazetten, komt op de radio en blinkt op televisie omtrent personal branding. Hij probeert de wereld te overtuigen van het feit dat hun (persoonlijk) merk het begin van alle succes is. Hij helpt kleine merken groeien tot uitblinkers en helpt grote merken terug wat meer als een kleintje te denken. Hij probeert marketeers bewust te maken van het feit dat emotie belangrijker is dan ratio als het op branding aankomt. Hij houdt van branding en zou zich erin verkleden op Halloween als het kon.

ik wil vrijblijvend advies over mijn merk

Stef doet het werk

dat een creatief te saai vindt

Sinds 2002 is Stef voltijds bezig met merkstrategie vanuit zijn eigen agentschap Verbeeck + Ujvari, waar hij naast partner ook en vooral actief is als merkstrateeg en instaat voor het uitwerken van merken in al hun facetten. Zo buigt hij zich over merkpositionering, denkt hij slimme merk- en product-architecturen uit, bepaalt hij mee de tone of voice van merkidentiteiten, begeleidt hij processen bij rebrandings en start-ups, verdiept hij zich in customer journeys, faciliteert hij stakeholder- en doelgroepstudies, stelt hij creatieve briefings op en is hij gebeten door perceptie en consumentenpsychologie.

Hij neemt voor zijn eigen klanten (van KMO tot multinational) de coördinatie van branding en marketing op zich en help daarnaast ook agentschappen wegwijs te raken uit complexe aanbestedingen, academische studies en merkenvraagstukken. Te saai? Stef maak daar “razend boeiend” van.

Stef is een evangelist

in hart en nieren

Vermoedelijk werd hij genetisch voorgeprogrammeerd om te communiceren, het vormt de rode draad door Stefs bestaan – zowel mondeling als met een scherpe pen. Het verklaart waarom hij een bijzonder vertakt netwerk heeft kunnen uitbouwen en wellicht ook waarom hij zich actief engageert in zijn omgeving in plaats van in zijn zetel naar Komen Eten te liggen kijken.

Als autodidact reist hij Vlaanderen rond als keynote speaker en trainer inzake branding; en dan in het bijzonder personal branding. Als (co-)auteur van verschillende boeken over personal branding is hij meteen een veelgevraagde expert in onze nationale media. Naast zijn dagtaak maakt Stef er een punt van om continu zijn netwerk uit te breiden en zijn kennis ter zake te delen met al wie luisteren wilt, wat overigens steeds opnieuw een natuurlijke vorm van business development blijkt.

Stef is daarnaast zeer actief lid bij JCI (Junior Chamber International) en is vanaf juni 2015 zelfs een jaar Vlaams Voorzitter. Hij hoort bij de drijvende krachten achter de STIMA Branding Expert Group. Hij is bestuurslid bij Professional Speakers Association Belgium. Stef houdt van onder de mensen zijn.

Stef beschikt over een

ruime expertise en brede achtergrond

Hoewel hij zelf geen diploma hoger onderwijs bezit, is Stef wel gastdocent bij een hele reeks hogescholen en universiteiten. Zijn expertise overstijgt die van de klassieke marketing, omdat hij steeds bewust de strategische niches omtrent merken, personal branding, perceptie, consumentenpsychologie, imago en positionering heeft opgezocht.

Tegelijkertijd is hij voldoende generalist om mee te draaien in creatieve teams en heeeft hij ervaring met identity design, reclame, webdevelopment (hij spreekt vloeiend HTML/CSS en kent zelfs een mondje PHP), sociale media en andere (digitale) vormen van marketing. Hij werkte reeds voor klanten zoals Brussels Airport (rebranding), Odisee Hogescholen (rebranding), G4S (merkpositionering), Cisco (personal branding), Merck (personal branding), Halyard Health (merkpositionering), Marylise (rebranding), SMA Solar (marketingstrategie), Katoen Natie (personal branding) en honderde andere merken.

Agentschappen als Daddy Kate en Before The Hype doen alvast op regelmatige basis beroep op zijn input als strateeg.